Šund zabavnik

< siječanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Komentari On/Off

Bok!
Ja sam Glupinickname a ovo je "Šund zabavnik" - trivijalni blog o trivijalnim temama. Njihov popis možete pronaći ovdje.

Čitamo se!

(GNN)

Stranice
Fantastika - SF&F podforum IMF-a
AV Club - krasan način za gubit vrijeme
TV Tropes Wiki - Learn it. Love it. Live it.
Roger Ebert - zakon recenzije i zakon blog
Wrong Side of Art - stoljeće filmskog šunda
Good Show Sir - samo najgore SF naslovnice
Shorpy - fantastični skenovi starih fotografija
Modern Mechanix - vickasta znanost jučerašnjice
Tales of the Future Past - budućnost kakva je trebala biti.
Dark Roasted Blend - kul stvari iz znanosti, tehnologije i šunda

Blogovi
"Beware! The Blog!" - moj stari blog
At the Diner - patnje mladog Nighthawka
Blogov kolac - blog Darka Macana
Svijet u boci - odem pa čitam
Nefove kolumne - funny as Hell
Nepoznati Zagreb - "Ulicama moga grada..."
Dečko koji obečava - trash movies galore
Almighty Watashi - da ne postoji, trebalo bi ga izmislit





12.01.2008., subota

Zlatni kompas

Nisam ništa pisao još od prošle godine, pa sam odlučio to bar malo ispravit. Ovo je blic komentar filma "Zlatni kompas" - ekranizacije prvog dijela trilogije "His Dark Materials" Phillipa Pullmana.

Dobre strane

Produkcija - vizualno, "Zlatni kompas" mi zgleda super. Ali zbilja super. Alternativno povijesni London pun cepelina, zločesti tatarski stormtrooperi sa golemim vukovima i još golemijim šubarama, jezivo sterilni laboratorij/zatvor... Općenito, čitav taj mix kasnog 19og stoljeća i 1930ih u filmu mi izgleda predivno.

Nicole Kidman - ak je neko stvoren za ulogu zločestih ice queen plavuša, to je ona. Volio bi vidjeti nju ko Cersei Lannister. U svakom slučaju, od svih tih poznatih faca koje glume sporedne likove, ona mi je bila daleko najupečatljivija. Daniela Craiga i Eve Green ima puno premalo.

Sam Elliot - jedini drugi koji mi je približno kul ko Kidmanica. Em je to Sam Elliot sa svojim seksi moržovskim brčinama, em mi je Lee Scoresby bio najbolji lik u romanu. Vjerojatno zato kaj jedini nije imao puna usta propovjedanja o slobodi izbora niti nekakve superpowere nek je bio obični pustolov sa pištoljem i pofucanim balonom. My kind of guy.

Loše strane

Krugovalna postaja New line predstavlja... - Zlatno pravilo dobrog vođenja RPGova je "Show, don't tell." E pa, u "Zlatnom kompasu" mi stalno prepričavaju stvari umjesto da ih pokazuju. I to čak ne po jedanput. Mislim da je koncept inteligentnih govorećih polarnih medvjeda bio tumačen jedno bar triput tijekom filma. Likove se također tak predstavlja ko da ih nemrem vidjeti:

Mala: "Ko si ti?"
Eva Grin: "Ja sam Serafina Pekala. Ja sam vještica. Mogu letit, živim vječno i pucam iz Mighty Composite Longbowa (+2)."

(sat vremena kasnije Eva Grin sleti kraj male sa svojom metlom i lukom)

Mala: "Pa ti si Serafina Pekala!"
Ja: "A ja mislio Daniel Craig!"

Mary Sue - Druga stvar kaj mi se nije svidjela da mi je mala bila najmanje zanimljiv pozitivac u filmu. Iako mala je bistra i hrabra, njene glavne vrline su one koje joj je pisac dodijelio kad je upisal cheat kod u igru:
"Enter: Mala ima Važnu Sudbinu."
"Enter: Mala jedina može koristiti MacGuffina."

I sad odjednom sva ova druga ekipa - redom kulerskija i sposobnija od nje - padaju na nos da joj pomognu. Daniel Craig, Eva Green, Sam Elliot, polarni medvjed u oklopu... Onak, ja bi radije gledo film sa njih četvero ko herojima a da Lyra bude delegirana u sporednog lika koji im pomaže, a la onaj mali Kinez iz drugog Indiane Jonesa.

Konačni dojam?

Ak volite "His Dark Materials" trilogiju, svakako pogledajte "Zlatni kompas".

Što? Kako? nisam li ga upravo popljuvao?!

Gledajte, ljudi, ak vi fakat mislite da se roman o čitavom novom svijetu može ugruvati u bijednih dva sata filma, imate fakat prevelka očekivanja. Autori su bili u nezahvalnoj poziciji da moraju gledateljima tumačit da svijet romana - toliko sličan našem - usprkos tome nije isto mjesto i da u njemu ima vrlo, vrlo čudnih i magičnih stvari. Napraviti sve to i još ispričati pustolovnu priču baziranu oko njih je bio vrlo težak posao.

Također, ovak vizualno ljepu ekranizaciju Pullmana teško da bute uskoro opet vidli. A i nisam 100% siguran dal je "Zlatni kompas" bio dovoljno uspješan da New Line Cinema odluči snimit i nastavke.

(GNN)

- 11:51 - Rubrika: Za dopisovanje (9) - Dečje novine, Gornji Milanovac - X marks the spot

<< Arhiva >>